בג"ץ לכנסת: יש לפעול לשינוי הרכב הוועדות

ישראל רובין 1 Comment on בג"ץ לכנסת: יש לפעול לשינוי הרכב הוועדות

השופטים כתבו כי בהינתן שאין הסכמה בין הצדדים, "ניתן לצפות שיו"ר הכנסת יפעל לשינוי ההרכב, גם ללא הסכמה". בית המשפט הורה לכנסת להגיש הודעה מעדכנת נוספת, עד ה-5/9

בית המשפט העליון צילום: Lior Mizrahi/FLASH90
15:15
30.04.24
ידידיה מאיר No Comments on להמשיך למרות האכזבה: אמא מאיר על היום ש'בין לבין'

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בג"ץ הוועדות: לאחר הודעת העדכון מטעם הכנסת ותגובת העותרים, שהוגשה מוקדם יותר היום, השופטים נתנו את החלטתם, בה כתבו כי בהינתן שאין הסכמה בין הצדדים, "ניתן לצפות שיו"ר הכנסת יפעל לשינוי ההרכב, גם ללא הסכמה". בית המשפט הורה לכנסת להגיש הודעה מעדכנת נוספת, עד ה-5/9, לאחר מכן יוחלט על המשך הטיפול בעתירה.

עו"ד אילן בומבך, המייצג את חברי הכנסת העותרים, מסר בתגובה להחלטת השופטים: "ההחלטה התקדימית של בג"ץ מבטאת את חוסר הנוחות שיש בייצוג החסר שניתן לאופוזיציה בוועדות הכנסת. בשל עיוות רצון הבוחר, השופטים הורו למשיבים לפעול מידית לתיקון החלוקה ולהגיש הודעה מעדכנת על כך בתוך 10 ימים. אחרת – השופטים יתנו פסק דין מחייב. מדובר בהחלטה חשובה, שמבטיחה ביקורת אופוזיציונית יעילה, שהיא אחת מאבני היסוד של הדמוקרטיה".

ח"כ אורי מקלב, מסר בתגובה: "טענות האופוזיציה אינם טענות סרק, לצערינו הקואליציה הדורסנית שוללת זכויות ופוגעת בציבור. זה מתחיל בועדות הכנסת ומסתיים בחוקים ובהסדרים הדורסניים והמפלים שלהם. הפסקת הדורסנות והפוגענות זועקת, הגיע העת לשנות את דרך זו".

בתנועה למשילות ודמוקרטיה הגיבו: "הרכב ועדות הכנסת הוא בליבת העשייה הפוליטית, ונמצא בסמכותה הבלעדית והמוחלטת של הכנסת. לבג"ץ אין כל סמכות להתערב בעבודת הכנסת ובתוצאות המו"מ הפוליטי ועצם הניסיון להתערב בהרכב ועדות הכנסת הוא הפרה גסה של עקרון הפרדת הרשויות ע"י בית המשפט".

"אנו קוראים לכנסת להתעלם מהוראות הניתנות לה ע"י גורמים חיצוניים בחוסר סמכות ועם זאת מקווים כי הקואליציה והאופוזיציה ישכילו להגיע להסכמות ביניהן תוך שמירה על הנוהג בכנסת", מסרו בתנועה.

כזכור, מספר חברי כנסת מהאופוזיציה עתרו לבית המשפט העליון, בדרישה שיורה לקואליציה להרחיב את ייצוג האופוזיציה בוועדות הכנסת. לאחר הדיון בעתירה, בית המשפט השהה את כתיבת פסק הדין ונתן לצדדים פרק זמן של שבועיים להידברות, במטרה להגיע להסכמה.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    בושה! מתנגדים להחלטות בג"ץ?! פגיעה במערכת המשפט! סכנה לדמוקרטיה!
    אהה, סליחה.. לא בג"ץ… אלא- "גורמים חיצוניים"
    איך נאור יחיא לא חשב על זה…